Mistrzowie i Wicemistrzowie Polski w VII Ogólnopolskim Konkursie „Wielka Liga Czytelników”
9 maja w naszej szkole odbył się ostatni, finałowy etap Ogólnopolskiego Konkursu „Wielka Liga Czytelników”. Uczestniczyły w nim drużyny z trzech grup klasowych.
MISTRZOWIE POLSKI z klas 2-3 w składzie: Nataniel Kubicz (2a), Tadeusz Górczyński (2b) i Szymon Rerutko (3a) drużynowo pisali test on line z książki „Chatka w głębi lasu” A. Włodarkiewicz i zdobyli 157/170 punktów.
Kolejni MISTRZOWIE POLSKI z klas 4-6 w składzie: Antoni Jarosz (4b), Filip Szczepanek (5a) i Antoni Cygal (5b) wypełniali test z książki E. Kiereś „Kwadrans. Furtka poza czas” i zdobyli 158/170 punktów.
I VICEMISTRZ POLSKI z klas 7-8, czyli Antoni Szczepanek (7a) z braku zawodników tworzył jednoosobową drużynę. Jego lekturą były „Zielone martensy” J. Jagiełło. Antek wywalczył 147/170 punktów – zabrakło naprawdę niewiele do mistrza Polski. Brawo dla Antka, bo pracował sam.
Celem projektu WLC jest przede wszystkim kształtowanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży, a także upowszechnianie kanonu krajowej literatury młodzieżowej, co łączy się z promocją książek i czytelnictwa. Założenia przedsięwzięcia wpisują się także w treści podstawy programowej kształcenia ogólnego, w tym z zakresu rozwijania zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury, a także uwzględniają kierunki polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolny. Czytanie to jedna z najważniejszych umiejętności, która pozwala na wprowadzanie dziecka do świata wartości, budowanie relacji społecznych, wzmacnianie poczucia tożsamości, formowanie poczucia godności, rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie postawy otwartej wobec świata, zachęcanie do samokształcenia.
Konkurs przebiegał w trzech etapach:
1) Etap pierwszy szkolno – biblioteczny, w którym należało przeczytać 5 książek i wypełnić do nich testy. Na tym etapie rodzice pomagali uczniom.
2) Do etapu drugiego, czyli testu kwalifikacyjnego przystąpili uczniowie, którzy zdobyli 5 sprawności i przeczytali wskazaną przez organizatora książkę. W ten sposób zostały wyłonione drużyny do finału, a warunkiem było uzyskanie 80% punktów.
Uczniom GRATULUJĘ. Rodzicom DZIĘKUJĘ za motywowanie i wspieranie dzieci podczas dodatkowego przedsięwzięcia. DZIĘKUJĘ również Paniom pracującym w komisjach, czyli Joannie Kulas – Stano i Beacie Motoła oraz koordynatorkom powiatowym, Paniom Kamili Polak i Anecie Strach z Gminnej Biblioteki Publicznej w Kłaju.
Szkolny koordynator: Sabina Zaporowska