Skip to content

PROJEKTY ZREALIZOWANE

Erasmus +

Erasmus + to  program edukacyjny działający w Unii Europejskiej. W sektorze Edukacja szkolna programu Erasmus+ uczestnikami działań projektowych są  uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkół W ramach programu uczniowie mają możliwość wzięcia udziału w wymianach międzynarodowych i wielu ciekawych działaniach na terenie szkoły i w środowisku lokalnym. Przedsięwzięcia   obejmują spotkania projektowe i wyjazdy edukacyjne oraz współpracę wirtualną, z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Celem działań jest wprowadzenie długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne do zapewnienia wysokiej jakości kształcenia. W szczególności chodzi o zwiększanie osiągnięć młodych ludzi, podnoszenie jakości wczesnej edukacji i opieki oraz rozwijanie i wzmacnianie kompetencji zawodowych nauczycieli. Wszystkie działania projektowe są finansowane ze środków Unii Europejskiej i są  bezpłatne dla uczestników. Działania finansuje  Komisja Europejska. Ostateczną odpowiedzialność za realizację programu Erasmus+ ponosi Komisja Europejska. Komisja na bieżąco zarządza budżetem oraz określa priorytety, cele i kryteria programu.

W ramach programu Erasmus+ uczniowie i nauczyciele uczestniczyli w następujących projektach:

1. W ramach Erasmus+ Młodzież – nasi uczniowie i uczniowie z Turcji spędzili tydzień w Bukowinie Tatrzańskiej rozwijając talenty artystyczne podczas projektu „Wyraź siebie przez ornament.” 
2. W kolejnym roku w tym samym typie Erasmus  nasi uczniowie udali się do Bilbao w Hiszpanii, a następnie uczniowie z Hiszpanii spędzili z nami tydzień w Krakowie w ramach projektu „Bilbao-Kraków Exchange”
3. Od września 2015 roku do maja 2018 roku – tematem były  Mapy myśli i inteligencje wielorakie. Głównym koordynatorem była Grecja a uczestnikami następujące państwa:  Włochy, Turcja, Rumunia, Polska i Portugalia. Wykonując cykliczne zadania oraz uczestnicząc w 8 mobilnościach (w tym dwukrotnie w Polsce i w Grecji) uczniowie i nauczyciele poznawali tajniki tworzenia mapy myśli i rozwijali następujące inteligencje: przyrodniczą, matematyczno – logiczną, ruchową, językową, wizualno – przestrzenną, muzyczną, intrapersonalną (refleksyjną) i interpersonalną. Obszerna relacja z całości projektu zawarta jest na stronie prowadzonej przez głównego koordynatora: https://www.facebook.com/ERASMUSPLUSMMMI
4. Październik 2018 roku –  dzięki Stowarzyszeniu „Życzliwa Dłoń” oraz organizacji niemieckiej Die Villa uczniowie i nauczyciele udali się do Lipska w Niemczech w ramach programu Erasmus+, Wymiana Młodzieży. Był to projekt o nazwie SoCo Europe, czyli Solidarity Connects Europe. Następnie młodzież z Niemiec spędziła wraz z naszymi uczniami tydzień w Krakowie.
5. 2019 rok – projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów” dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój (PO WER) – „Radość odkrywania dziedzictwa kulturowego z nowoczesnymi metodami pracy w szkole”.  Przez tydzień w Grecji 30 uczniów i 4 nauczycieli naszej szkoły wraz z rówieśnikami z  greckiej  szkoły  w Salonikach realizowali  program mobilności  w zajęciach formalnych i pozaformalnych.
6. Od września 2019 roku z powodu pandemii do marca 2022  roku projekt zatytułowany Radość poznawania dziedzictwa kulturowego nowymi metodami edukacyjnymi. Głównym  koordynatorem była nasza szkoła a uczestnikami następujące państwa: Litwa, Rumunia, Turcja, Grecja i Hiszpania. W ramach cyklicznych zadań oraz mobilności w szkołach partnerskich poznawaliśmy: ważne zabytki i ciekawe miejsca, religię, historię, taniec, naturę i tradycyjne potrawy. Rezultatem końcowym jest WebQuest  https://cheritage1921.weebly.com/

Korzyści podczas realizacji projektów w ramach Erasmus+:

1. Wyjazdy do krajów partnerskich – w ramach programu Erasmus+ uczniowie wyjeżdżając  do innych krajów europejskich poznają ich kulturę, historię i geografię. Wymiany międzynarodowe to także nawiązywanie nowych znajomości z rówieśnikami z innego kraju, dzielenie się doświadczeniami i przeżyciami. To poznawanie odmiennej kultury, obyczajowości, kuchni i zwiedzanie ciekawych, często osobliwych miejsc. Po wyjeździe znajomości między rówieśnikami ze szkół partnerskich są często kontynuowane w mediach społecznościowych. Podczas wyjazdów projektowych, uczniowie integrują się także z osobami z innych klas we własnej szkole, poszerzając krąg przyjaciół.
2. Doskonalenie umiejętności językowych – codzienna, żywa  komunikacja w języku angielskim to najlepsza okazja do sprawdzenia, ćwiczenia i  doskonalenia tego języka. Taką wyjątkowa okazję do nauki języka stwarza właśnie komunikacja z zagranicznymi rówieśnikami i ich rodzinami podczas wymian. Z uwagi na to, iż językiem używanym w projekcie jest język angielski, oprócz komunikacji z partnerami uczniowie posługują się nim wykonując wszelkie zadania np. filmy, plakaty, prezentacje. Pomaga im to przełamać bariery językowe i wzmocnić motywację do nauki języka w przyszłości.
3. Rozwój kompetencji informatycznych – podczas wykonywania zadań projektowych uczniowie poznali nowe narzędzia i programy podczas samodzielnego tworzenia  prezentacji, filmów, pozdrowienia  świąteczne czy  „chmury słów” online.
4. Rozwój kompetencji kluczowych – uczestnicząc w projekcie uczniowie mają okazję rozwijać umiejętności, które w przyszłości będą ważne w ich rozwoju zawodowym, a mianowicie takie kompetencje jak kreatywność, współpraca w grupie, krytyczne myślenie czy umiejętność zarządzania czasem.
5. Kształtowanie pozytywnych postaw – dzięki wyjazdom za granicę i przyjmowaniu u siebie gości z krajów partnerskich uczniowie stają się bardziej otwarci, przełamują bariery językowe, nieśmiałość czy stres związany z  prezentowaniem własnej pracy. Jest to też dla nich okazja do odkrycia swoich mocnych stron czy talentów oraz  kształtowania postaw otwartości, tolerancji i empatii.
6. Doświadczenie międzykulturowe – wymiany międzynarodowe to najlepszy sposób na  poznawanie  różnorodnych kultur, obyczajów i miejsc oraz budowania poczucia w wspólnoty w ramach Unii Europejskiej.  Jest to z pewnością jedna z największych zalet projektu.

eTwinningi w  naszej szkole:

1. Rok szkolny 2016/2017:
a) Magical Christmas gift z Rumunią;
b) What am I proud of…?  z Włochami, Albanią , Rumunią i innymi szkołami z Polski;
c) projekcie dotyczącym czytelnictwa i odgrywania bajek Braci Grimm Fairytale staging The Brothers Grimm z Estonią.

2. Rok szkolny 2018/2019: My little Homeland – local heritage z Rumunią, Francją, Portugalią, Turcją, Hiszpanią,  Grecją i Polską.

3. Rok szkolny 2019/2020: Students’ habits (food, leisure, etc) z Francją.

4. 2021/2022: „Animal talent” z Hiszpanią, Turcja, Czechami i Rumunią

5. Rok szkolny 2022/2023: „Walking and Cycling through our Landscapes” z Hiszpanią i Austrią

6. Rok szkolny 2022- 2024: „Wieże- upowszechnianie wspólnego europejskiego dziedzictwa i różnorodności” z Grecją, Hiszpanią i Niemcami.

Projekt GRANT 3

CELE I ZADANIA PROJEKTU GRANT 3:
Celem zadania grantowego było  zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne w zakresie edukacyjnym i psychologicznym wspomagającym edukację i rozwój uczniów.

Projekt został sfinansowany z Funduszy Europejskich. Realizacja zadania grantowego polegała na prowadzenie następujących zadań:

1. zajęcia wyrównawcze z matematyki, j. angielskiego, j. polskiego, edukacji matematycznej  i polonistycznej;
2. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
3. zajęcia  logopedyczne;
4. zajęcia terapeutyczne;
5. zajęcia rozwijające zainteresowania.
Zakupione zostały również pomoce dydaktyczne oraz materiały niezbędne do prowadzenia zajęć.

grant 3

Projekt GRANT 3

CELE I ZADANIA PROJEKTU GRANT 3:
Celem zadania grantowego było  zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne w zakresie edukacyjnym i psychologicznym wspomagającym edukację i rozwój uczniów.

grant 3

Projekt został sfinansowany z Funduszy Europejskich. Realizacja zadania grantowego polegała na prowadzenie następujących zadań:

1. zajęcia wyrównawcze z matematyki, j. angielskiego, j. polskiego, edukacji matematycznej  i polonistycznej;
2. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
3. zajęcia  logopedyczne;
4. zajęcia terapeutyczne;
5. zajęcia rozwijające zainteresowania.
Zakupione zostały również pomoce dydaktyczne oraz materiały niezbędne do prowadzenia zajęć.

Skip to content